dimecres, 26 de desembre del 2012

Taxonomia de Bloom


La Taxonomia de Bloom és una teoria universal que es basa en una classificació  dels diferents objectius i habilitats, que els educadors poden proposar als seus estudiants. El fet de que aquesta taxonomia sigui jeràrquica, vol dir que l'aprenentatge a nivells superiors depèn de l'adquisició del coneixement i habilitats de certs nivells inferiors. 

Ja fa uns anys, un grup d'educadors va classificar els objectius educatius. Es van proposar desenvolupar un tema de classificació tenint en compte: el cognitiu, l'afectiu i psicomotor. 

Les sis habilitats principals són: crear, avaluar, analitzar, aplicar, comprendre, recordar. A partir d'aquestes es desenvolupen una serie de verbs per a cadascun, els quals els vam relacionar amb una activitat feta a classe i amb una escola en el que es treballés. Per exemple: 

Verb: Animar: (crear) forma part de l'habilitat de pensament del nivell superior. 

Activitat feta a classe de GITIC: Scratch (animació): ajuda a crear activitats on s’incloguin objectes en moviment.

Escola on es treballa: L’Escola Projecte és un exemple clar on els alumnes utilitzen l’Scratch per crear i animar els seus propis jocs.

Aquesta Taxonomia ens ha servit per veure dins de quin "verb" està cada programa, xarxa social o aplicació. En definitiva, tant les activitats fetes a COED com a GITIC apareixen en algun dels diferents nivells de la Taxonomia de Bloom, des de l'inferior fins el més elevat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada