En aquesta segona entrada de COED faré referència a una entrevista que hem mirat i comentat del Dr. Guillermo Orozco (1954- ), Doctor en Educació per la Universitat de Harvard i Catedràtic de les Ciències de la Comunicació a la Universitat de Guadalajara, on ens parla de la comunicació audiovisual a l'era d'Internet.
Conclusions:
A mesura que ens anem fent grans ens convertim en un tipus d'audiència o un altre. El que veiem a les pantalles està tot manipulat, perquè llum, càmeres, música... ens poden fer veure una realitat o una altra. Per aquest motiu, és convenient fer veure als més petits la realitat ja que són innocents i se'ls pot prendre el pèl molt fàcilment.
Per una banda, escola i família han de treballar conjuntament perquè són les dues institucions socials més importants. Si els pares no es preocupen dels seus fills, aquests romandran més hores davant de les pantalles. Per altra banda, els mitjans de comunicació han de reconèixer que tenen una responsabilitat educativa.
Pel que fa a l'aula, en cas de tenir projectors i altres mitjans audiovisuals s'ha de tenir clar que són un complement del discurs del mestre/a. El Dr. Orozco creu que tenim tots els mitjans audiovisuals que mai haguéssim pogut imaginar però no els sabem fer servir adequadament de manera que no estem avançant amb les noves tecnologies; tenim una visió distorsionada.
_____________________________________________________
Per a finalitzar la classe, hem vist l'spot del "Seat Altea XL - Oh, brother!".
Anàlisi de l'anunci:
Càmera: el ritme de la càmera és tota l'estona el mateix; ni a càmera ràpida ni a càmera lenta.
Música: al principi música clàssica (cordes i piano) i després percussió amb guitarra elèctrica i crits de nens. Es va animant.
Llum: quan el monstre està a la botiga és tot més fosc però a mesura que van passant els segons i ja tenen el monstre es comencen a veure colors vius.
Veu: suau i lenta.
El motiu pel qual hem analitzat aquest spot és per adonar-nos-en de com poden influir en la nostra idea els anuncis segons la càmera, la llum, la música, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada